Cocktailjurkjes geïnspireerd op zijden sjaaltjes

Het is zo'n lekker weertje buiten dat ik spontaan de zomer in m'n bol krijg! Er staat al langer een foto uit de spring-summer 2012 show van D&G in de zijkolom van mijn blog onder "hipste labels", maar vandaag wil ik graag de volledige collectie onder de loep nemen. Die is namelijk echt wel de moeite waard! Hier een selectie van mijn favoriete looks uit de show...

Bron foto's: Elle.com

De collectie is volledig gebaseerd op het gebruik van prints van de typische vierkante, zijden sjaaltjes. Ik vind het knap hoe designers Domenico en Stefano prints die heel erg van elkaar verschillen toch op een mooie manier met elkaar hebben weten te combineren. Het geheel ziet er in ieder geval super chique uit, zeker indien het gecombineerd wordt met opvallende gouden accessoires plus miniclutch.  

Bij deze kleding stel ik me spontaan een situatie voor waarin de modellen tot in de vroege uurtjes feesten op een jacht in Saint-Tropez, al nippend van hun cosmopolitans met suikerrandje. LOVE IT.

Op momenten als deze wenste ik dat ik kon naaien. Ik heb zelf namelijk ook nog heel veel van zulke sjaaltjes in de kast liggen, die ik amper draag. Ik heb ze destijds gekocht in een vintagewinkel voor heel weinig geld. Het zou leuk toch geweldig zijn indien ik die kon omtoveren tot zo'n fabulous zomerjurkje à la D&G?

Wat vind jij van deze jurkjes geïnspireerd op zijden sjaaltjes? Wat is jouw favoriet?